FAQ's

FAQ's


Wat is er bij de huurprijs inbegrepen?

De huurprijs is inclusief:
De villa zoals beschreven op de website
Gebruik van het privézwembad
Handdoeken (tenzij anders vermeld)
Een basis hoeveelheid aan toiletpapier, zeep, afwasmiddel of blokjes voor in de vaatwasser.

Moet ik kinderen en baby’s meetellen als ik het aantal personen voor de villa bereken?
Kinderen over twee jaar tellen mee als het aantal personen berekend wordt. Baby’s onder de twee jaar die in een kinderbedje slapen tellen niet mee. Let op dat sommige villa’s niet meer dan één baby accepteren in de villa, wegens gebrek aan ruimte in de kamers. Overleg dit met een van onze medewerkers. 

Kan ik een villa in optie krijgen zodat ik kan beslissen of ik wil boeken?
We kunnen bijv. een Costa Blanca villa in optie houden, zonder enkele verplichtingen. Binnen 48 uur moet u een beslissing maken en de eventuele vluchten bekeken hebben. 

Zijn er flexibele aankomstdagen en is er een minimaal aantal nachten dat een villa gehuurd moet worden? 
Als u op een andere dag aan wilt komen in de villa dan aangegeven op de website, proberen we flexibel te zijn. Het minimale aantal nachten is doorgaans 7 nachten, tenzij anders vermeld. Indien u een lang weekend wilt boeken, informeert u dan bij een van onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Is het mogelijk om ’s nachts nog aan te komen?
Mocht u een late vlucht geboekt hebben, zullen we de villamanager informeren over de verwachte aankomsttijd bij de villa. Sommige eigenaren of villamanagers zullen een extra vergoeding vragen als de aankomsttijd na 20:00 uur is. 

Hoe werkt de betaling en hoe moet ik betalen?
De aanbetaling is 30% van de totale huur. Voor boekingen binnen 8 weken wordt de volledige huur verwacht. U kunt via de bank betalen, via credit card of pay pal. Let op dat er bij de credit card betalingen een toeslag van 2,5% wordt gerekend. Het restantbedrag dient 8 weken voor vertrek betaald te worden. Voor boekingen binnen 8 weken moet u de volledige huur betalen als u de villa boekt. 

Stuurt u me een herinnering wanneer ik het restantbedrag moet betalen?
Ja, voordat de datum verstrijkt krijgt u twee herinneringen. Als de betaaldatum is gepasseerd en u heeft nog niet betaald, zal u een laatste herinnering krijgen. 

Moet ik extra betalen voor het gebruik van mijn credit card en zo ja waarom?
Ja, er zal een toeslag worden berekend van 2,5% over het te betalen bedrag. Dit is om de kosten te dekken die de organisatie van de creditcard doorberekent. 

Wat is een borg en wanneer wordt dat terugbetaald?
Bij alle villa’s is het gebruikelijk dat er een waarborgsom wordt gevraagd. Wij, of de eigenaar/villamanager beheert de borg van de villa. Een borg is een bedrag dat u betaalt om eventuele schades te dekken. Als er schade gemaakt wordt, zal er geld van de borg ingehouden worden. Als er geen schade is krijgt u de borg terug.  Indien u de borg aan ons betaald, moet u dit tegelijkertijd met het restbedrag betalen en wordt het in de week na uw terugkomst automatisch teruggestort. Als de villamanager of eigenaar doorgeeft dat er schade is, wordt dit binnen een week aan ons doorgegeven. We zullen ervoor zorgen dat de claim zorgvuldig onderzocht wordt voordat er besloten wordt hoeveel geld er ingehouden wordt van de borg. De borg zal op dezelfde manier worden ingehouden als de wijze waarop u betaald hebt.  Bijvoorbeeld, als u via de credit card betaalt heeft, krijgt u de borg ook terug via de credit card. Als u de borg ter plaatste betaalt heeft, krijgt u de borg ook ter plaatse terug. 

Als er zwembadverwarming of airconditioning is in de villa, moet dit dan van tevoren geboekt worden?
Als de villa beschikt over zwembadverwarming staat de prijs op de website vermeld en zal het zwembad tijdens het verblijf en net voor aankomst  verwarmd worden. Als het belangrijk is dat het zwembad verwarmd wordt voordat u aankomt, is het verstandig om de zwembadverwarming vooraf te boeken. Zo kunt u optimaal gebruik maken van het verwarmde zwembad. Wij adviseren om ook de airconditioning vooraf te boeken, om er zo zeker van te zijn dat alles gereed is  voordat u aankomt. Als dit niet van tevoren geboekt is, kunt u contact opnemen met uw villamanager of met de eigenaar. In dit geval zult u achteraf de kosten hiervoor betalen. 

Zijn er handdoeken en bedlinnen aanwezig in de villa?
In principe zijn er handdoeken en bedlinnen (behalve strandlakens) aanwezig in de villa, tenzij anders vermeld. Deze zijn ook, tenzij anders vermeld, bij de prijs inbegrepen. 

Is er een kinderstoel en een kinderbedje aanwezig voor mijn baby?
Dit kunt u zien op de pagina van de villa die u wilt boeken. Linnengoed voor het kinderbedje is niet aanwezig in de villa. 

Kunt u ook zorgen voor een welkomstpakket?
We kunnen voor een welkomstpakket zorgen en proberen deze prijs zo laag mogelijk te houden. De meeste supermarkten in het buitenland zijn tot 20.00 uur ’s avonds geopend en veel gasten zorgen het liefst voor hun eigen boodschappen. Een welkomstpakket moet van tevoren geboekt en betaald worden. 

Als er een televisie is in de villa, welke zenders zijn er dan?
We kunnen niet garanderen welke kanalen en netwerken er aanwezig zijn in de villa’s. 

Wanneer ontvang ik mijn voucher en wat houdt dit in?
U krijgt een e-mail die u informeert dat al de benodigde documenten beschikbaar zijn in uw persoonlijke account op de website. Dit is uiterlijk twee weken voor vertrek beschikbaar. Hier vindt u de volledige details van de villa, een routebeschrijving en de contact nummers van de villamanager of de eigenaar. Als het aanwezig is, vindt u hier ook informatie over de regio waar u naartoe op vakantie gaat. Heeft u een auto of een transfer gehuurd, dan staan ook deze vouchers in uw persoonlijke account om te kunnen downloaden. 

Hoe kom ik bij de villa en waar kan ik de sleutels van de villa vinden?
U kunt de routebeschrijving van de villa downloaden in uw persoonlijke account, 14 dagen voor vertrek. De routebeschrijving gaat van de luchthaven naar de villa. U kunt een auto huren en deze routebeschrijving volgen, of een taxi transfer boeken die u naar de villa brengt. Details over de sleutel en over de persoon die u eventueel opwacht bij de villa met de sleutel staan in de voucher. 

Is er een kok aanwezig in de villa?
In overleg kunnen we een kok regelen die zorgt voor een diner voor u en uw vrienden of familie. Vraag naar een voorbeeld menu wanneer u boekt. Het bezorgen van een diner is ook een optie. 

Kan ik al boodschappen in de villa hebben staan als ik aankom?
Ja, u kunt ons een lijst geven met de boodschappen die u graag zou willen hebben wanneer u aankomt. Let op: dit is bedoelt voor de eerst avond en de volgende dag. Sommige villamanagers hebben een welkomstpakket. De exacte inhoud verschilt per manager en per villa. Er zijn in ieder geval flessen water, frisdrank, thee, koffie, suiker, melk, eieren, brood, biscuits, boter, zout, peper, olijfolie, jam, kaas, ham, salade etc. De grote welkomst pakketten hebben vaak wijn. 

Kunnen we ons huisdier meenemen?
Deze informatie kunt u vinden op de villa pagina. Indien huisdieren zijn toegestaan zal er een extra toeslag worden berekend. Houdt u er rekening mee dat voor honden en katten een gezondheidsverklaring en een inentingsbewijs tegen hondsdolheid moet kunnen worden overlegd.  

Kan de inventaris afwijken van de beschrijving?
De foto’s zijn bedoeld om een indruk te geven van de villa. Het kan incidenteel voorkomen dat het interieur of exterieur enigszins afwijkt van de getoonde foto’s. Uiteraard proberen wij alle informatie zo recent mogelijk te houden. 

Hoe laat worden we bij de villa verwacht?
Op de villa pagina staat precies vanaf hoe laat u bij de villa verwacht wordt. Als u een vroege vlucht heeft geboekt proberen we flexibel te zijn. Overleg met onze medewerkers over de mogelijkheden. 

Hoe laat moeten we de villa op de vertrekdag verlaten?
Alle villas houden 10 uur ’s ochtends aan als uiterste vertrektijd. Mocht u toch een late vlucht geboekt hebben, dan hangt het van de aankomsttijd van de volgende gasten af of u toch nog even in de villa mag verblijven. Let op: dit moet wel van tevoren afgesproken zijn met de villamanager of de eigenaar en kan een extra vergoeding met zich meebrengen. Als alternatief kan de villamanager of de eigenaar een locatie met u overleggen waar u de laatste dag bijvoorbeeld in een gedeeld zwembad door kan brengen, of een plek waar u de bagage kan laten staan en deze op kunt halen als u naar het vliegveld gaat. 

Wat moeten we doen met het vuilnis?
Vuilnis kan over het algemeen ingeleverd worden op verschillende verzamelplaatsen in het dorp of in de stad. Er wordt van de gasten verwacht om zelf het vuilnis aan te bieden bij deze plaatsen. 

Wat kunnen we verwachten van de schoonmaak?
Het laten verrichten van de eindschoonmaak wordt over het algemeen verplicht gesteld. Echter, er wordt wel van u verwacht dat u bij vertrek de villa netjes en opgeruimd achterlaat. Vaak heeft u ook de mogelijkheid om tijdens uw vakantie een extra schoonmaakservice te boeken. Dit staat vermeld op de pagina van de villa. Vraag anders onze medewerkers naar de mogelijkheden. 

Als er bij de villa een probleem is of ontstaat, wie moeten we dan bellen?
Alle villas op de website hebben een Engels sprekende villamanager of een eigenaar die de gasten rond kan leiden door de villa. Dit is de eerste persoon die u kunt bellen als er problemen zijn, zij kunnen u helpen of bij u langskomen. Bij een noodgeval kunt u het telefoonnummer op de voucher bellen, welke u kunt vinden in uw persoonlijk account op de website. 

Ik wil mijn vakantie annuleren, wat zijn de kosten?
De kosten vind u in de algemene voorwaarden, die tevens in uw persoonlijk account staan. 

Vluchten, autohuur en transfers

Ik heb mijn eigen vlucht geboekt. Moet ik aan u de vluchtgegevens doorgeven?
Ja. Het is van essentieel belang dat we uw aankomst- en vertrektijd weten, zodat de villamanager er op tijd kan zijn. Een villamanager heeft op een aankomstdag meestal meerdere gasten die aankomen, en op deze manier kan de villamanager de schoonmaak van de villa het beste plannen. Als u een transfer regelt via ons, is het ook van belang dat u deze informatie aan onze medewerkers doorgeeft. 

Kan ik mijn vluchten door u laten boeken?
Ja, maar omdat het vaak veel tijd kost, rekenen we hier een vergoeding voor. Als alternatief staan er op de website links van luchtvaartmaatschappijen die naar Portugal, Spanje, Italië en Frankrijk vliegen. Veel mensen boeken echter liever zelf de vluchten, om zelf de beste tijd, prijs en luchthaven op te zoeken. Als u zelf de vluchten boekt, let dan op dat u de villa pas vanaf een bepaalde tijd in kunt, en op de vertrekdag er een bepaalde tijd is dat u de villa moet verlaten. Deze tijd staat aangegeven bij de villabeschrijving. 

Als we via u een auto boeken, waar moeten we die dan ophalen?
Als u via ons een auto geboekt heeft, zorgen we voor een voucher voor de auto. Veel luchthavens hebben kantoortjes voor de grootste autoverhuur bedrijven, maar sommige luchthavens zorgen voor een pick-up service, die u naar het parkeerterrein van het desbetreffende bedrijf afzet. Deze informatie vindt u in de voucher, die in uw persoonlijk account staat. 

Wat heb ik nodig om een auto te huren?
Het autoverhuur bedrijf vraagt naar een rijbewijs en een creditcard. Deze wordt echter pas gebruikt als u vergeet de auto vol te tanken bij terugkomst. 

Ik heb punten op mijn rijbewijs, maakt dit uit?
Het maakt niet uit als u punten op uw rijbewijs heeft. Het autoverhuurbedrijf vraagt enkel om een geldig rijbewijs als u de auto gaat huren. 

Is er een minimale leeftijd om de auto te huren?
Veel bedrijven huren een auto aan iedereen met een geldig rijbewijs, die boven de 21 jaar is. Automobilisten tussen 21 en 25 jaren moeten een extra vergoeding betalen. Er zijn echter geen verdere regels voor hen. Dit kan echter variëren, dus bent u onder de 25 en wilt u een auto via ons huren? Neem dan contact op met een van onze medewerkers. 

Wat zit er bij de prijs voor de auto bij inbegrepen, en ben ik verzekerd?
De prijs voor de autohuur is de prijs per week. De prijzen die getoond zijn, zijn voor de geselecteerde auto, een ongevallen inzittende verzekering en een schadeverzekering. Ook uw eigen risico is verzekerd. 

Kan de auto ook bij de villa bezorgd worden?
Soms is dat mogelijk, maar dat varieert per land en locatie. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie. 

Kunnen we de auto in de ene plaats ophalen en in een andere plaats weer inleveren?
Ja, in veel gevallen is dit mogelijk. Laat ons weten wat de omstandigheden zijn en we zullen ons best ervoor doen.

Mag er naast de bestuurder ook iemand anders in de auto rijden?
Er kunnen meerdere automobilisten aan het contract worden toegevoegd. Dit moet lokaal betaald worden. Deze tweede bestuurder moet ook een geldig rijbewijs hebben. 

Moeten kinderen in een autozitje en kunnen deze ook gehuurd worden?
De wetten en regels wat betreft kinderzitjes zijn in de meeste landen hetzelfde als in Nederland. De autoverhuur bedrijven kunnen kinderzitjes regelen. De betaling moet ter plaatse geregeld worden. 

Als we een transfer boeken, waar ontmoeten we dan de taxichauffeur?
Als u via ons een transfer boekt die u naar uw accommodatie brengt, zal de chauffeur in de aankomsthal direct nadat u uw koffers heeft gehaald opwachten. Hij/zij heeft een bord met uw achternaam erop. 

Moeten kinderen in taxi’s of transfers ook in een kinderzitje en kan dit bijgeboekt worden?
In de wet staat dat taxi’s gezien worden als publiek transport, en daardoor is een kinderzitje niet nodig. Bij een minibus is het wel verplicht, omdat deze beschouwd worden als privétransport. In al deze gevallen kan er een kinderzitje geregeld worden. Boek dit wel voordat u aan uw reis begint. 


                                                                        Ambiant Villas 

 

In the Spotlights!